Beste studenten,
Ja, op 20 oktober a.s is er alweer de laatste bijeenkomst van LEH 5B.
Alle benodigde stappen om tot afronding van de leereenheid te komen, hebben we gezet.
De door jullie gemaakte startdocumenten zijn voorzien van feedback van de docent en jullie hebben deze feedback verwerkt. Het document was de opstap naar het tweede deel van de leereenheid.
In de bijeenkomsten hebben we hard gewerkt aan verdere inzichten; diagnoses van je eigen organisatie zijn gemaakt, interventies besproken en ieder heeft zijn eigen rol en stijl als veranderaar strakker in beeld gebracht.
Met dit geheel kun je je project in je organisatie introduceren en betrokkenen informeren en enthousiasmeren over je afstudeerproject. Van deze activiteit die je uitvoert met de direct betrokkenen bij je project in je organisatie, maak je opnamen (beeld en geluid).
Je vraagt aan enkele betrokkenen (specifieke) feedback op je introductie.
Ook reflecteer je zelf: hoe heb je de introductie voorbereid, welke theoretische concepten heb je benut, hoe verliep de activiteit, hoe was de communicatie met betrokkenen, heb je je doel behaald etc. De verkregen inzichten en resultaten benut je voor je screencast.
In de laatste bijeenkomst gaan we werken met het doel van deze leereenheid voor ogen, hoe je er aan hebt gewerkt en we kijken naar de producten die je oplevert. Ook bespreken we de relatie met je afstudeerproject.
Opdracht vóór de laatste bijeenkomst
- Bestudeer Wierdsma/Swieringa, deel 4, over de principes van lerend organiseren.
- Bekijk nog eens goed de beoordelingscriteria: diagnose, strategie, plan, introductie en jouw aanpak.
- Voorbereiding op de toetsing: document over je veranderplan, introductie in je organisatie: waar let je op? Reflecteer en genereer feedback a.d.h.v. de beoordelingscriteria, maak de screencast.
Veel succes gewenst!
Cors en Gerrie